5 jaar geleden

Forum / Veloopzwem De Haan 26/03/2011

's ochtends zwemmen - 's namiddags fietsen en lopen

Bekijk deze wedstrijd

• 9 jaar geleden

Hallo beste atleten,

Sfeerbeelden ( meer dan 150 foto's ) van de veloopzwem 2011 staan op de website van de sportdienst De Haan.

gr

• 9 jaar geleden

Uitslag 29° Veloopzwem De Haan 26-03-2011

http://www.triatlon.tk met foto's en PDF's

De sportdienst De Haan olv, Stijn Bulcke stond terug in voor de organisatie van de Veloopzwem 2011. 178 starters voor 500m zwemmen in waves van 6 man van 's morgens 8 uur tot de middag in het zwembad van het sportcomplex van Pier 10. Om 15u werd er verzameld aan de aankomst voor de 27,3 km fietsen over 3 ronden, intussen was de temperatuur flink gedaald en was er een harde wind komen opzetten. Afsluitend moest er 8,6 km gelopen worden terug over 3 ronden.
    Het wedstrijdverloop bij de heren. Verrassend was de puike zwemprestatie van Adam Lambrechts die als eerste uit het water kwam in 5'29 en die verdienstelijk 20° eindigde. Favoriet SMO atleet Willem Brems volgde op een paar luttele seconden met zijn clubmaat Nick Debusschere en even verderop Pieter Heemeryck. Zij zouden in het fietsen een trein vormen die niemand meer terugzag. Opmerkelijk was de fietsprestatie van Nico Huyberechts die van plaats 34 naar plaats 3 doortrok maar een mindere wissel deed hem als snel voeling verliezen met de atleten voor hem maar Nico werd verdienstelijk nog 6°. Na ronde 1 van het lopen bleek al snel dat Pieter Heemeryck veel te sterk was voor de SMO'ers; na de doortocht stapte Nick trouwens uit de wedstrijd. Peter Denteneer die een mindere fietsbeurt maakte kaam goed op dreef en zou verdienstelijk derde worden na Willem Brems en outstanding Pieter Heemeryck.
    Bij de dames lag de strijd al vlug in een beslissende plooi. Charlotte Deldaele maakte de beste zwembeurt en begon met 34" voorsprong op Karolien Geerts aan het fietsen . Die voorsprong diepte ze uit tot 3'14". Revelatie Lieselot Bossuyt uit Otegem, als 8° uit het water op 2'20" was op de fiets opgerukt naar plaats 3 en dankzij een beste looptijd (zomaar eventjes 3' sneller dan de Charlotte) werd ze verdiend tweede voor Karolien.

Johan Tack

Meer info op http://www.dehaan.be/sport of sportdienstdehaan@telenet.be of stijn.bulcke@telenet.be

• 9 jaar geleden

Stayeren is idd in groepjes rijden, maar of je nu handvatjes hebt of niet, dat maakt niet zo veel uit. Wat wel belangrijk is is dat de handvatjes niet uitsteken naar voor. Als er staat dat stayeren verboden is moet je korte handvatjes hebben, is het toegelaten mag je kiezen.
    Vb: dit mag niet:
    http://www.pro-winner.net/files/ProWinner/opruiming/2009/DEDA_AERO_BLEU.jpg
    en dit wel:
    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTXgjTR80zKmr69PNbLMd-y1SCcCsA5ptu2RvyTDw5rWt88JGz6QQ&t=1

• 9 jaar geleden

Stayeren, is toch gewoon in iemands wiel kruipen. dus in groepjes :D

• 9 jaar geleden

Mag je dan gewoon met een normale koersfiets rijden met tijdrit handvatjes.

Ik heb namelijk een koersfiets, van trek,
    en heb daarop tijdrit handvatjes staan (ik ben maar amateur),

Mag dit?

• 9 jaar geleden

Kris, ik lees hierboven dat stayeren niet toegelaten is, dus denk ik dat je beter niet start met je TT-fiets. :)

• 9 jaar geleden

Ik lees niet-stayer, dus mag ik starten met de TT-fiets. Iemand hierover meer info want ik denk dat je niet met een TT-fiets mag rijden in De Haan.

• 9 jaar geleden

Dag Stijn, bedankt voor de melding, de afstanden zijn aangepast.

• 9 jaar geleden

Hallo,

De afstanden van de Veloopzwem (zachte triatlon )in De Haan zijn voor het zwemmen 500m in een 25m bad ( sportcomplex Pier 10 ), 27.3 km voor het fietsen ( 3 ronden )en 8.6km voor het lopen ( 3 ronden ).

Meer info kan je lezen op onze website www.sportdienstdehaan.be
    let op : wij zullen weldra de inschrijvingen stoppen ( 220 atleten = volzet )
    vriendelijke groeten

• 9 jaar geleden

Als ik mij niet vergist is het fietsen hiet 22.5km en het lopen 8.6...

Groetjes

Rein